elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 17 september 2014 11:13


 




Nu börjar man känna av hösten ute alltså :-)

det va as kallt ute imorse när jag gick till jobbet och mörkt på kvällarna ute med

och löven börjar ramla av träden snart kan man börja använda sin snygga

nya jacka som kom föra veckan :-D och äntligen sin sköna scarf.





Av Elin - 17 september 2014 10:05

 




Sådana här fina kort kan man få när man är påväg till jobbet :-D idag så har jag jobbat ett morgonpass igen :-) jag skulle jobbat kvällspass med idag men jag orkade inte kände jag, för att det är så mycket att fiaxa den här veckan, för att på fredag så är det begravning för killens bror som jag kanske har nämnt i ett annat inlägg här på bloggen, idag så ska jag hjälpa till att handla inför begravingen, det blir fika efteråt , och imorgon så ska jag ner till frölunda torg och fixa det sista jag ska köpa lite saker till mig själv och en vitt slips till min pojkvän för att han har ingen tyvärr :-I och så ska jag köpa lite nya smycken och ett par nya leggings och ett par nya ballerinaskor eller så blir det ett par pumps som dom kallas inne på sko sidan, men så här ser min dag ut.

 

 

 

 

Av Elin - 17 september 2014 09:57

Öppen parmalasagne

 2 portioner

 



415 kcal/portion

 

 

 

 

 

Onsdag

 

 

 

 

 

 

Ingredienser




 

100 g färska lasagneplattor i 4 bitar

 

150 g squash, skivad

 

1 vitlöksklyfta, hackad

 

½ msk olivolja

 

125 g körsbärstomater, halverade

 

1½ dl färdig tomatsås

 

3 skivor parmaskinka i bitar

 

½ kula mozzarella

 

1 näve rucola

 

3 msk parmesanost





 
 


Garnera med: färska basilikablad








 
 

Gör så här



 
 

Koka lasagneplattorna. Fräs squash och vitlök i oljan. Tillsätt tomater och tomatsås och koka upp. Lägg 2 lasagneplattor på varma tallrikar. Täck med tomatsås, skinka, mozzarella och rucola. Lägg de andra pastaplattorna ovanpå, toppa med parmesanost.

 

 

 

 

 


 

Av Elin - 17 september 2014 09:56

Av Elin - 16 september 2014 17:50





Sofie Fahrman i samarbete - Head & Shoulders 
 
 
 
 
Sofie Fahrman syns lite här och var i modesvängen. Men den här gången syns hon i Head & Shoulders
nya reklamfilm, som hon dessutom har designat ett shampoo för. I denna reklamfilm tipsar hon om sina fyra
absoluta måsten när det kommer till skönhet. Den perfekta fondationen, färg på naglarna, bra borstar till
sminket och sist men inte minst så avslöjar hon motigt sin hemlighet bakom hennes helt underbara hår!
 
 
 
 
 

Av Elin - 16 september 2014 12:12


biker boots
 
 

Av Elin - 16 september 2014 11:13

 





Den här citronplantan pryder här på jobbet, här i lägenheten. Det är faktiskt vi här på jobbet som har
planterat den för ett par år sedan. Vi stod och lagade mat här på jobbet och skar
en citron, tog en kärna och tryckte ner den i  en blomkruka. Några månader 
senare stack en grön liten citronplanta upp och nu är den såhär stor. Gott luktar den också!
 
 
 
 
 
Av Elin - 16 september 2014 11:05

Pasta vongole

 6 portioner

 

 

370 kcal/portion





17%

24%

59%

 

 

 

 

 

Tisdag

 

 

 

 

 

 

 

Ingredienser






1,5–2 kg vongole

1 hackad röd lök

2 skivade vitlöksklyftor

3 msk olivolja

4 skållade, skalade tomater

2 msk fiskfond (eller 1 fiskbuljongtärning)

3 dl torrt vitt vin

450 g spagetti ev. glutenfri

3 msk grovhackad bladpersilja

nymald svartpeppar










Gör så här






Skölj musslorna i rinnande kallt vatten. Rensa bort dem som är öppna och som inte stänger sig när du knackar på dem. Fräs lök och vitlök ett par minuter i olja i en stor gryta. Kärna ur och hacka de skållade tomaterna och låt dem fräsa med en minut. Tillsätt fond och vin och låt koka ett par minuter. Lägg ner musslorna och låt dem koka under lock ca 2 minuter. Skaka grytan ett par gånger under tiden. Koka spagettin och häll av vattnet, blanda ner pastan i musselgrytan. Häll upp i djupa tallrikar, strö över persilja och mal över peppar.

 




 


Psst: Vongole kan bytas mot blåmusslor eller hjärtmusslor. Dubbla i så fall koktiden.







 

 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards