elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 10 september 2014 12:52


Untitled #1755

 

Av Elin - 10 september 2014 12:01



     

 

Vilka är snyggast ? jag hatar när man kommer till ett sådant här tillfälle , när man inte kan välja vilka stövlar man ska ha eller skor :-I men när man är i själva affären så går det fort skuuumt , aja några av dom blir det iallafall. 

 

 

 

Klicka här ,  för att se vart Kängorna finns - putfeetfirst.com  , deichmann.com

 

 

 

 

Av Elin - 10 september 2014 11:18

Svampsoppa med ravioli

 2 portioner

 

 

370 kcal/portion




14%

47%

39%

 

 

 

 

Onsdag

 

 

 

 

 

 

Ingredienser





125 g ravioli, t ex svampfylld


2 tsk kalvfond


5 dl skogssvampsoppa, Kelda


4 skivade champinjoner


2 msk grovriven parmesanost








Garnera med: timjan








Gör så här





Koka raviolin nästan klar. Häll av vattnet, blanda ner fond och soppa och koka upp igen. Häll upp i skålar, lägg ner den färska svampen och strö över ost.

 

 

 

 

 

Av Elin - 10 september 2014 11:15

Av Elin - 9 september 2014 10:01

Purjofisk i fin form


 2 portioner

 

 

 

380 kcal/portion





Tisdag







Ingredienser



 
 


1 purjolök, strimlad


½ röd paprika, strimlad


100 g körsbärstomater, halverade


300 g vit fiskfilé, t ex flundra eller spätta


salt och peppar


rivet skal och saft av 1 lime


1 dl fiskbuljong


2 tsk flytande smör/olja




 
 


Garnera med: 1 hårdkokt, hackat ägg + 2 msk finhackad dill



 


Servera med: 300 g kokt pressad potatis








 

Gör så här



 
 


Sätt ugnen på 225°. Lägg purjo, paprika och tomater i en ugnssäker form. Krydda fisken med salt, peppar och limeskal och lägg den ovanpå. Häll över limesaft och buljong. Droppa matfett över. Täck formen med folie och sätt den mitt i ugnen. Baka ca 20 min.

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 9 september 2014 09:51

Av Elin - 8 september 2014 10:20

 


Jag kan sitta i timmar på weheartit och liknande sidor. Vet inte huuuur många mappar
jag har sparade med olika inspirationsbilder. Jag gör gänra moodboards också, som ovan.
Ett kollage fyllt av känslor. Idag ville jag göra ett som fick mig på bra humör inför en ny
arbetsvecka! Denna har ju inte direkt någon fokus på just arbete, utan bara massa random
fina bilder som gör mig glad! XOXO
 
 
 
 
Vilken bild i kollage gillar ni bäst? Och varför?
 
 
 
 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards