elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin - 28 februari 2014 11:14

Färsfyllda snackpaprikor

  8 portioner


170 kcal/portion


34%

46%

20%

 

Fredag

 


Ingredienser


400 g nötfärs, max 10 %

½ msk rapsolja

 

1 hackad gul lök

1 påse taco kryddmix

1½ dl vatten

1 dl majskorn

1 dl lätt-crème fraiche

4 snackpaprikor

2 dl riven ost, 17 %

 

 

Gör så här


Sätt ugnen på 250°. Bryn färsen i olja, tillsätt löken och låt den fräsa mjuk. Tillsätt kryddmix och vatten. Låt puttra 5 minuter och blanda sen ner majskorn och crème fraiche. Dela paprikorna på längden och ta bort frön och mellanväggar. Lägg dem i ugnssäker form och fyll med färsen. Strö osten över och gratinera lågt i ugnen ca 10 minuter.


Psst: Servera gärna med tortillachips

 

 

 

 

 

*Dessert*

 

Hallonsorbet med chokladrippel


 

 6 portioner


90 kcal/portion

 

P3%

F19%

K78%


Ingredienser


5 dl färdigköpt hallonsorbet

 

30 g mörk choklad


Garnera med: myntablad



Gör så här


Ställ in en liten bunke i frysen att bli kall. Smält chokladen i mikro eller vattenbad och låt svalna utan att stelna. Ta fram sorbeten ur frysen och låt den tina så att den blir hanterbar, ca 10 minuter. Häll över i den iskalla bunken. Kör sorbeten med elvisp på lägsta hastighet och häll ner chokladen i en stråle medan du låter vispen hastigt blanda till ett rippel. Ställ tillbaka i frysen tills det är dags att servera.




Av Elin - 28 februari 2014 10:26



Ikväll tänkte jag se filmen Boktjuven den värkar va bra faktiskt, som man har set på reklam på tven :-) de blir la att se den själv idag för min kära pojkvän är inte hemma på hela kvällen.

 

 

 

Handling: När Liesel, en viljestark och modig ung flicka, tas om hand av en fosterfamilj i Tyskland under andra världskriget förändras livet för alla omkring henne. Det är en livsbejakande och triumferande film för alla generationer och som berättarröst hör vi självaste döden.

 

 




Av Elin - 28 februari 2014 09:29



Direktlänkar:  1   2  ♥  3    4    5    6 



Märket Lip Smacker har jag älskat sedan jag var liten! Jag kommer ihåg att jag hade världens godaste läppglans därifrån som smakade jordgubb.


Igår hittade jag i alla fall dessa söta cupcake läppbalsamen från Lip Smacker!! De kostar bara 22 kr/st och de är helt underbart söta! Jag ska allt ta och köpa hem några! VILKEN SKULLE DU VILJA HA MEST?

 

 

Av Elin - 28 februari 2014 07:54




Idag så blev man tydligen hundvakt för en kompis :-) hon fråga mig snällt igår kväll om jag kunde va hundvakt fram till 22.00 ikväll, de är klart att man kan va hundvakt :-) bara för jag älskar den hunden och strumpan är lite små kär i den här hunden med hehehe :-D


 




Av Elin - 27 februari 2014 17:04

 

 

Jag såg att Madlady har grymmaste rean just nu! Mössor för 50 kr, smycken för 30 kr och massa annat! Klicka här för att komma till rean madlady.se



 

 

 

Av Elin - 27 februari 2014 14:35



 


Va gött snart är det helg :-D tänk att det är redan fredag imorgon, till helgen så blir det att städa här hemma för att det kommer en som ska kolla på våran lägenhet för vi kanske ska byta med den personen som ska kolla på våran, han som vi ska byta med kanske har en 3a och vi har en 2a och vi är ute efter en 3a och han är ute efter en 2a men vi får se hur de går me det hoppas han vill byta med oss :-) så här kommer våran helg se ut iallafall kram på er.

 


Av Elin - 27 februari 2014 14:23

Kyckling- och tomatpasta


 2 portioner

 

455 kcal/portion



34%

26%


40%

 

Torsdag


Ingredienser

 


½ hackad gul lök

 

½ skivad vitlöksklyfta

 

50 g fint tärnad morot

 

½ tärnad röd paprika

 

½ skivad chilifrukt

 

½ msk rapsolja

 

250 g hela burktomater med spad

 

2 msk hackad färsk koriander

 

100 g spagetti eller annan vit fiberpasta, ev. glutenfri

 

150 g hyvlad squash

 

salt och peppar

 

250 g tärnad kycklinglårfilé

 

½ tsk olja till stekning 

 

Garnera med: korianderblad

 

 

 

Gör så här

 


Fräs lök, vitlök, morot, paprika och chili i olja. Häll på tomater med spad och låt puttra tills allt är mjukt, minst 15 minuter men gärna mer. Blanda ner korianderbladen strax före servering. Koka pastan i saltat vatten och låt squashen koka med de sista 2 minuterna. Salta och peppra kycklingbitarna och stek i olja tills köttet är genomstekt ca 5 minuter. Lägg upp pastan i två djupa tallrikar, häll över det mesta av såsen, lägg på kycklingbitarna och droppa resten av såsen över.


Psst: Välj chilifrukt efter den styrka du gillar – grön är mildast!

 



Av Elin - 27 februari 2014 11:48


 


När jag var inne och seglade på Topshops hemsida,  så råkade mina ögon ut för en våååg av massa supersöta underkläder. Rosa, spets, pasteller och siden eller satin eller vad det nu var för tyger, anföll mig. Ja men nej tack tänkte jag  när jag kom ihåg att jag måste försöka spara mina pengar. Här hittar du alla underkläder.

 

 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Skapa flashcards