elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 31 mars 2014 11:02





 





Av Elin - 31 mars 2014 10:56

Lammjärpar i tomatsås

 2 portioner

 

400 kcal/portion



25%

48%

27%

 

Måndag


Ingredienser


225 g lammfärs


½ uppvispat ägg


salt och peppar


½ msk hackad färsk timjan


½ riven vitlöksklyfta


2 hackade soltorkade tomater


1 tsk rapsolja


1½ dl färdig tomatsås



Servera med: 2 dl kokt ris (cirka ¾ dl okokt) + en grönsallad


Garnera med: bladpersilja




Gör så här


Blanda färsen med ägg och smaksättningar. Forma avlånga biffar och bryn runtom i oljan. Häll över tomatsåsen och låt allt puttra ett par min.


Psst: Laga gärna dubbel sats och frys in.





 

Av Elin - 31 mars 2014 10:53

Av Elin - 30 mars 2014 11:13



 


Idag så blir det ikea med min köra sambo och min kära pappa :-) vi ska hjälpa min pappa med att bära och lyfta massa saker det han ska köpa , han ska kolla på ett nytt bord och stolar i köket och en ny lampa i köket och en ny lampa i halen :-) så här ser min dag ut idag och igår så hjälpte vi min pappa med flytt så nu är allt med flytt för han klart , så nu väntar jag och Daniel bara tills vi ska flytta :-) 

 

 

 


Av Elin - 30 mars 2014 11:07

Kokt fisk med ägg och persiljesås




Ingredienser


 4 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
½ dl matlagningsgrädde
400 gram fiskfiléer
2 msk vetemjöl
1 msk smör
2 msk persilja, hackad
2 st ägg, hårdkokta
salt
1½ dl mjölk
vitpeppar

 

 

 

Gör så här


Fräs smör och vetemjöl i en liten kastrull. Späd med fiskbuljong, mjölk och grädde och låt såsen puttra i ca 5 minuter så att mjölsmaken försvinner. Smaksätt med salt och peppar. Drag kastrullen åt sidan och håll såsen varm. Det går bra att byta ut halva mängden grädde mot mjölk för att få ett smalare alternativ. Krydda fisken med salt och peppar. Sjud torsken i portionsbitar i ordentligt saltat vatten ca 5 minuter. Tillsätt hackat ägg och persilja i såsen strax innan servering. Servera till potatis.

 

 

 

 

Av Elin - 30 mars 2014 10:59

Av Elin - 29 mars 2014 09:07

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards