elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 13 september 2014 10:29

Av Elin - 12 september 2014 12:33

  

-
 
 
 
 
 
 
BYXOR - gina tricot  //  TRÖJA - h&m  //  VÄSKA - h&m  //  VÄST - h&m  //  SKOR - converse
 
 
 
 
 
 
Så här skulle jag vilja se ut imorgon. Superenkelt men supersnyggt och framförallt
superskönt! Ett extra plus för dom oerhört fina byxorna från gina tricot
 
 
 
 
 
 
Av Elin - 12 september 2014 09:57

Kycklingsaltimbocca med svart ris

 2 portioner

 

 

360 kcal/portion




42%

19%

39%

 

 

 

 

Fredag

 

 

 

 

 

 

Ingredienser





¾ dl svart ris


250 g kycklingfilé


4–6 salviablad


2 skivor parmaskinka


½ msk vete- eller majsmjöl


2 tsk smör/olja


¾ dl torrt vitt vin


1 tsk kalvfond


vatten


1 dl strimlade sockerärter


50 g tärnad mango

 

 

 

 

 


Servera med: blandad sallad








 

Gör så här

 
 


Koka riset. Dela kycklingfilén på längden och banka ut till 2 schnitzlar. Lägg på salviablad och täck med parmaskinka. Pudra mjöl på båda sidor och bryn köttet i matfett, först med skinksidan ner, sedan på andra sidan tills köttet är genomstekt, 2–3 minuter på var sida. Ta upp köttet ur pannan. Vispa ner vin och fond, koka upp och smaka av. Lägg tillbaka köttet och späd eventuellt med lite vatten. Blanda ner ärter och mango i riset och servera till.

 

 

 

 

 

Av Elin - 12 september 2014 09:36

Av Elin - 11 september 2014 12:04






Pankakor till lunch idag :-) jag tänkte det att jag har ändå inget annat att göra fram tills jag börjar och jobba igen, så jag stog och gjorde pannkakor till mig och min pojkvän :-) istället för att sitta ner och kolla på någon film den här gången hehe.






Av Elin - 11 september 2014 09:38


 




HELT UNDERBART - fina höstfärger
 
 
 
 
 
  Idag så finns det inte så mycket att säga förutom att jag jobbar dubbelpass idag , jag fick hoppa in för en annan på jobbet :-) imorgon så är det fredag och det är as skönt kan man säga alltså ;-)
 
 
 
 
 

Av Elin - 11 september 2014 09:29

 

Lammfärsburgare


 2 portioner

 

 

 

450 kcal/portion






Torsdag

 

 

 

 



Ingredienser






200 g lammfärs, 12 %


salt och peppar


1 tsk olja


75 g feta, max 10 %


2 msk minifraiche, ev. låglaktos


2 msk finhackad basilika


2 grova hamburgerbröd à 60 g, ev. glutenfria


valfri sallad


1 tomat i skivor


½ rödlök i skivor








Gör så här





Blanda lammfärs med salt och peppar. Forma till 2 burgare.

Hetta upp oljan och stek burgarna ca 5 min på vardera sidan. Mosa fetan och blanda med minifraiche och basilika. Värm bröden. Servera burgarna i bröden med fetaoströran varvad med sallad, tomat och lökskivor.







Av Elin - 11 september 2014 09:24

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards