elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 20 september 2014 10:37

Rosepepparkyckling med pumpapuré

 2 portioner

 



310 kcal/portion

 

 

 



Lördag

 

 

 

 

 


Ingredienser






250 g skalad pumpa

1 tsk salt

2–4 kycklinglårfiléer, 300 g

salt


1 tsk krossad rosépeppar

1 tsk smör eller margarin, ev. mjölkfritt

1 msk smör, 15 g eller margarin, ev. mjölkfritt

1 tsk kycklingfond

1 msk vatten









Garnera med: rosmarin

Servera med: 100 g kokta haricots verts + 1 tsk smör eller margarin, ev. mjölkfritt

 

 

 

 

 

 

 

Gör så här



 


Sätt ugnen på 200°. Strö salt över pumpan och slå in den i folie. Baka i ugnen ca 30 min. Salta kycklingen och klappa in rosépeppar. Bryn gyllenbrun i 1 tsk smör och baka färdigt i ugnen ca 10 min. Mixa pumpaköttet med smör, fond och vatten till en slät puré.






  
Av Elin - 20 september 2014 10:35

Av Elin - 18 september 2014 12:45



  




frolundatorg.se






idag rund 4 tiden så drar jag till frölunda torg för att handla klart det som jag ska ha på begravningen imorgon:-) så ska jag och min pojkvän äta middag där med och kanske 2 polare till, om dom orkar va kvar på frölunda torg, ikväll så ska jag lägga mig tidigt så att jag orkar med dagen imorgon för imorgon så kommer det att va tungt alltså :-( jag kommer att säkert få ont i huvudet efteråt :-I så kommer jag inte att ha någon matlust heller säkert, så har det vart alla dom andra gångerna jag har vart på begravning :-( 

 

 

 

 

 

Av Elin - 18 september 2014 11:05

Kaneldoftande lammfärsbullar i tomatsås






Bamsiga, härliga köttbullar med ny, spännande smak!



 
 


 

2 portioner

 

 

 

455 kcal/portion




 


Torsdag

 

 

 

 

 

 

 

Ingredienser



 



200 g lammfärs 12 %


1 ägg


½ tsk salt


2 krm spiskummin


2 krm kanel


1 krm kajennpeppar


½ msk rapsolja


2 dl passerade tomater (konserv)


1 dl vatten


2 krm råsocker


1 dl fullkornscouscous eller -ris för glutenfritt


2 msk russin


40 g blandad sallad


½ kruka persilja


salt, nymalen svartpeppar




 




Servera med: salladen och hackad persilja strödd ovanpå









 

Gör så här



 


Blanda lammfärsen med ägg, salt och kryddor. Forma 4 stora bullar av färsen och bryn dem i oljan runtom 2 min. Häll på tomater, vatten och råsocker, låt koka tills färsbullarna är klara, ca 10 min. Smaka av såsen med salt och peppar. Tillaga couscousen enligt paketet och lägg i russin. Ta från värmen och låt stå 3–5 min.

 






 
 
Av Elin - 18 september 2014 11:03

Av Elin - 17 september 2014 21:13

 




SLEEP TIGHT - don't let the bedbugs bite

 

 





                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards