elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 25 september 2014 13:15


  


Av Elin - 25 september 2014 11:38


  

-
 
 
  
 
KLICKA PÅ COLLAGET - för att se var plaggen kommer ifrån!
 
 
 
 
  

Av Elin - 25 september 2014 11:12

 





Va det mer en jag som hörde blixten i morse ? jag flög en halv meter upp i sängen blev göra rädd alltså, blixten va utan för ungefär och nära med, min hund blev också rädd märkte jag han gick och la sig bredvid mig under täcket :-I inte för att jag är rädd för åska men när man ligger och sover och det kommer ett högt ljud som va göra högt tro fan att man bli rädd då alltså :-O 

 

 

 

 

 

Av Elin - 25 september 2014 10:55

Heta små skinkburgare

 2 portioner

 

 

 

 

375 kcal/portion






23%

50%

27%

 

 

 

 

 

 

Torsdag

 

 

 

 

 

 

 

  

Ingredienser




 


200 g fläskfärs, 15 %

Ľ finhackad rödlök


˝ tsk röd currypasta


˝ msk maizena


1 msk vatten

1 krm salt

˝ msk rapsolja till stekning


4 salladsblad

4 skivor rostad surdegsbaguette, 60 g, ev. glutenfria

1 skivad tomat

Ľ skivad röd lök


1 msk sweet chili-sås

2 msk matlagningsyoghurt

 

 

 

 

 

 



Servera med: extra sallad









 
 

Gör så här



 
 


Blanda färsen med lök, currypasta, maizena, vatten och salt. Forma 4 små avlånga biffar. Stek dem i olja 2–3 minuter på varje sida. Lägg salladsblad på 2 brödskivor. Lägg på biffar, tomat, lök och sweet chili-sås som du först blandat med matlagningsyoghurt. Lägg bröd överst.

 

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 25 september 2014 10:53

Av Elin - 24 september 2014 15:37


 




Nu kan ni PRENUMERERA  på min youtube kanal , här nedan för hittar ni youtube kanalen.

 

 

     

 

 

https://www.youtube.com/channel/UCmg5sGJwMHwlgGhnkYGbeww

 

 

 

 

Av Elin - 24 september 2014 08:03

  


Untitled #2375

 
 
Av Elin - 24 september 2014 07:49

Bakad potatis med rökt lax

 2 portioner

 

 


415 kcal/portion





P21%

F48%

K31%

 

 



 

Onsdag

 


 

 

 

 

 

Ingredienser



 
 
 

2 tvättade potatisar ŕ 150 g

salt och peppar


˝ + 1 msk rapsolja

˝ msk dijonsenap


1 tsk honung

˝ msk pressad citron


2 msk matlagningsyoghurt

150 g strimlad rökt lax

1 msk dill och gräslök





 



Servera med: blandad sallad









 

Gör så här



 


Halvera potatisarna på längden och baka mjuka i mikro ca 5 minuter. Salta, peppra och stek snittytan knaprig i ˝ msk olja. Vispa ihop resten av oljan med senap, honung och citron. Blanda ner yoghurt, lax och örter och servera till den stekta potatisen.

 

 

 

 



                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards