elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 24 september 2014 07:48

Av Elin - 23 september 2014 19:53


 




Är det bara jag som tycker att det är kallt ute ? nej jag tror vi är fler som tycker det alltså :-I

det har blivit as kalt ute kan man säga, jag fryser lite här inne med jag funderar på att

kolla lite på tv med en varm filt på mig :-) idag så har min sambo jobbar över så han är

på väg hem nu, så han kommer la va helt död när han kommer hem sedan, så jag får ta

hand om honom när han kommer hem ;-).

 

 

 



Av Elin - 23 september 2014 09:51

Fläskkotlett bourguignon

 2 portioner

 

 

 

380 kcal/portion





41%

30%

29%

 

 

 

 

 

Tisdag

 

 

 

 

 

 

 

Ingredienser






2 fläskkotletter med ben à 175 g

½ msk smör eller olja till stekning


6 små steklökar

100 g halverade champinjoner

30 g strimlad rökt skinka

1 dl rödvin

½ msk kalvfond


1 tsk hackad timjan

peppar och salt


75 g sockerärter






 


Servera med: 200 g kokt, pressad potatis









 

Gör så här






Bryn kotletterna i smör och lägg över dem i en traktörpanna/gryta. Förkoka löken 4–5 minuter och skala den sen, så hinner den bli mjuk på den korta koktiden. Fräs sedan lök och svamp i pannan där du stekte köttet och lägg över i traktörpannan. Tillsätt skinka, vin, fond, timjan och peppar och låt puttra ca 10 minuter. Låt ärterna koka med den sista minuten. Smaka av med salt.

 

 

 

 

 

Av Elin - 23 september 2014 09:48

Av Elin - 22 september 2014 13:10


Untitled #1958
 
 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards