elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under januari 2014

Av Elin - 31 januari 2014 13:41

Fläskfilégryta dijon

 2 portioner


410 kcal/portion

 

33%

34%

33%

 

Fredag

 

  

Ingredienser


250 g skivad fläskfilé

½ msk smör/olja

1 tunt klyftad rödlök

100 g delade champinjoner

½ strimlad röd paprika

½ dl vatten

1 dl lätt-crème fraiche

1 msk dijonsenap

1 msk hackad färsk timjan

1 tsk kinesisk soja


Garnera med: timjan


Servera med: 2 dl kokt fullkornsris och en blandad sallad

 


Gör så här


Bryn köttet i matfett och lägg över i en gryta. Bryn lök, svamp och paprika i samma panna och lägg över i grytan. Vispa ur pannan med vatten och häll över i grytan tillsammans med crème fraiche, senap, timjan och soja. Låt puttra ca 5 minuter.

 

 

 

 

Av Elin - 31 januari 2014 10:32

 


Fredag !!! imorgon så blir de kallas här hemma :-D och på kvällen med hos min pappa :-) så imorgon så får jag små städa igen så de ser snyggt ut när alla kommer, på söndag så blir det lugnt här hemma :-)


Av Elin - 31 januari 2014 10:20

 

Av Elin - 30 januari 2014 15:16



Av Elin - 30 januari 2014 10:12


 

Av Elin - 30 januari 2014 10:04


Sej i panna

  2 portioner


465 kcal/portion

 

41%

24%

35%

 

Torsdag

 

 

  

Ingredienser

 

½ fint klyftad rödlök

1 finhackad vitlöksklyfta

75 g skivade champinjoner

2 tsk rapsolja

1 msk riven ingefära

skal och saft från ½ lime

200 g körsbärstomater från burk

salt och peppar

1 liten förpackning svarta bönor, 115 g

300 g sejfilé

100 g kokta haricots verts

10 rostade cashewnötter


Servera med: 2 dl kokt fullkornsbulgur eller ris

 



Gör så här


Fräs lök, vitlök och svamp i olja, rör ner ingefäran som får blomma en minut. Tillsätt limeskal och -saft, tomater, salt och peppar och låt puttra 5 min. Lägg ner bönorna, rör om och lägg försiktigt ner fisken som får sjuda ca 5 min tills den är nätt och jämnt genomkokt. Koka eller värm haricots vertsen och lägg dem ovanpå fisken. Strö nötter över.

 

 

Av Elin - 30 januari 2014 10:02

 

Av Elin - 30 januari 2014 06:35



God morgon alla :-)


Idag så blir de att städa här hemma för att på lördag så kommer min morsa och hennes gubbe hit och min bror och hans flickvän :-) vi ska ha kallas för mig här hemma, jag fyller år på söndag så vi tar kallaset på lördag istället och på kvällen på lördag så drar vi till en polare och hälsar på. Idag så slutar min sambo 12 bara för att han vill jobba halv dag ida, men annars idag så blir de en lång promenad som vanligt runt 11 tiden på dagen :-) promenaden tar jag före innan jag börjar städa här hemma, så här ser min dag ut ida men ni får ha en mysig torsdag kram på er :-)







                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards