elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 29 september 2014 10:39

Kalkonpasta

2 portioner






480 kcal/portion







P27%

F30%

K43%

 

 

 

 

 

 

Måndag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingredienser








200 g strimlad kalkonbröstfilé

½ msk smör/olja


1 skivad vitlöksklyfta

100 g frysta, tinade torkade tomater (Findus)

½ dl vitt vin


1 dl matlagningsgrädde, 15 %

75 g halverade haricots verts

salt och peppar


2 msk hackad persilja och/eller basilika

100 g vit fiberpasta, ev. glutenfri

 

 

 

 

 

 



Garnera med: basilika


Servera med: grönsallad










 
 

Gör så här





 
 

Koka pastan och låt rinna av. Bryn köttet i matfett. Tillsätt vitlök och torkade tomater och vänd runt en minut. Häll på vin och grädde och låt sjuda 5 minuter. Lägg ner bönorna och sjud 5 minuter till. Smaka av med salt, peppar och kryddörter.

 

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 29 september 2014 10:38

Av Elin - 28 september 2014 18:40


-
 
 
 
 
 
KLICKA PÅ COLLAGET - för att se var grejerna kommer ifrån!
 
 
 
 
 
 

Av Elin - 28 september 2014 12:00

 





Igår så va det två polare till mig och Daniel här och hälsade på, min pojkvän och hans polare som också heter Daniel dom två stod 2-3 timmar och byggde en dator till min pojkvän, jag och Joanna som hon heter vi satt och bara glodde på dom hehe och fikade samtidigt;-) resten av kvällen så åt vi middag ihop och kollade på film så det va allt mysigt ändå:-)






Av Elin - 28 september 2014 11:37

 



BEAUTY - isn't about having a pretty face. It's about having a pretty mind, pretty heart and pretty soul

 

 

  

 

Efter en lång och härlig sovmorgon, En timma ute i friska luften,
jag ska berätta mer om denna dag senare jag lovar) och efter en alldeles för godfrukost har vi nu
landat i datorstolen och soffan och här tänkter vi spendera resten av dagen.
 
 
 
 
 
 
Vad ska ni göra en dag som denna ?
 
 
 
 
 

 


Av Elin - 28 september 2014 11:09

Köttfärssoppa med bröd

 1 portion

 

 


 

351 kcal/portion








Söndag









Ingredienser



 
 


3 dl köttbuljong


1 liten skivad potatis


1/2 grovriven morot


50 g mager nötfärs


1/2 hackad gul lök


ev finhackad vitlök


1/2 tsk olja


salt, svartpeppar


1/2 tsk paprikapulver


1/2 tsk chilipulver


1 msk chilisås eller tomatpuré


1 knippa persilja

 

 

 

 

 

 

 


Servera med:


1 bit grov baguette 50 g, ev. glutenfritt










 

Gör så här



 



Koka upp buljongen. Lägg i potatis och morot. Koka på svag värme ca 10 min. Fräs under tiden färs och lök i oljan. Rör om så att färsen blir grynig. Tillsätt kryddorna och chilisås eller tomatpuré och blanda ner allt i soppan. Koka ytterligare 5 min. Garnera med färsk persilja.







 
Av Elin - 28 september 2014 11:06

Av Elin - 27 september 2014 11:43






Jag tror nog att vi alla skulle behöva en sån här spegel ibland. Jag blir så otroligt ledsen över att så många människor inte gillar det dom ser när de kollar sig själva i spegeln. Det finns så mycket att vara glad för här i livet och alla människor är vackra på sitt egna sätt! 

 

 

 

 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards