elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 12 november 2014 13:30




Jag sitter och pysslar med min Julkalender som jag kommer att hålla här på bloggen under December månad!



Det ska bli så otroligt roligt att köra igång den sen första December men än är det mycket jobb kvarNär jag gör saker ska det göras noggrant! Så bara att knåpa ihop detta kollage med att få samma storlek på alla paket, skriva nummer och få dom i en rak linje har tagit sin lilla tid men det blir fint eller hur?  ツ



Nu ska jag pyssla med dom enskilda luckorna!

 

 



 

 

 

Av Elin - 12 november 2014 11:57


  

Untitled #2101
 
 
 
 
 

Av Elin - 12 november 2014 11:27

Nilajs risfyllda paprika med kassler

 2 portioner

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

380 kcal/portion
















Onsdag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Ingredienser












1 dl rundkornigt ris

4 dl kokande vatten

½ msk rapsolja


1 hackad gul lök

2 hackade tomater

1 msk tomatpuré

1 kruka hackad mynta

2 msk sultanrussin

1 knippa hackad persilja

2 dl grönsaksbuljong

2 röda paprikor

3 msk matyoghurt, ev. låglaktos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Servera med: 200 g halstrad kassler
















 
 

Gör så här










Häll vattnet över riset och låt det svälla ca 30 minuter. Sila bort vattnet och fräs ris och lök några minuter utan att det tar färg. Tillsätt tomater, puré, mynta, russin, persilja och buljong och låt sjuda tills riset är mjukt, 10–15 minuter. Spara lite av det kryddgröna till såsen. Skär ett lock av paprikorna och ta bort kärnhuset. Fyll dem med risblandningen och placera i en trång kastrull. Häll på vatten ca 2 cm upp och sjud under lock tills paprikorna är mjuka, ca 10 minuter. Låt svalna före servering. Blanda matyoghurt med kryddgrönt och servera till.













Psst: Gör dubbel sats och servera till grillat kött eller fisk
















 

 

Av Elin - 12 november 2014 11:03

Av Elin - 11 november 2014 11:05

 





Nu så är det inte långt kvar tills vi åker :-D det är ungefär 16 dagar kvar, jag kommer att va borta i 4 dagar och jag kommer att va här inne på bloggen också så att ni vet, ni kommer att kunna se massa olika videos när vi är där på dreamhack som jag kommer att lägga upp samtidigt när jag sitter där  ;-) så dela mina 4 dagar med mig dom dagarna som jag är där, kram på er !








Av Elin - 11 november 2014 09:18



  

Candle Light
 
 
 
 

Av Elin - 11 november 2014 09:08

Svägerskans morotsfisk

 2 portioner

 

 

 

 

 

 

 

 


 

370 kcal/portion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tisdag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Ingredienser












300 g grovrivna morötter

100 g strimlad purjolök

½ msk smör/olja


½ dl grönsaksbuljong


½ dl vitt vin


¾ dl lätt-crème fraiche, 15 %, ev. låglaktos

salt och peppar


300 g vit fiskfilé, färsk eller fryst, tinad

1 knippa hackad persilja

 














Gör så här











Fräs morötter och purjo i matfett, häll på buljong och vin och låt sjuda ca 5 minuter. Blanda ner crème fraiche, krydda fisken och lägg den på morotsbädden. Täck med lock och låt sjuda tills fisken är klar ca 5–10 minuter, beroende på fiskens tjocklek. Strö över rikligt med persilja.







 
 




Psst: Vinet kan ersättas med buljong + lite citronsaft















 
 

 

 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards