elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 7 november 2014 14:22




Untitled #1692
 
 
 
 
 
 

Av Elin - 7 november 2014 11:50


 





Ja då va det helg igen :-D den här veckan så har jag haft mycket att göra kan man säga, man har märkt på mig att jag har varit stressad med, som typ igår jag råkade skriva fel här inne på bloggen lite :-O men tur va det att en kompis märkte det och sa till mig imorse hehehe, men den här helgen så blir det ganska lugnt här hemma, imorgon så får jag se om jag fixar lite i källaren elller om jag tar det idag vi får la se vad som händer, men den här helgen så blir det lugnt iallafall ;-) men ni får ha en trevlig helg kram på er . 

 

  








Av Elin - 7 november 2014 11:34

 
 
 
 
 
  
Av Elin - 7 november 2014 10:46

Kycklingschnitzel med svampratatouille

 2 portioner

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

405 kcal/portion















Fredag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Ingredienser










250 g skivad kycklingfilé

salt och citronpeppar


2 tsk rapsolja











Ratatouille:

 

 

 

 

 

 

 

 

1 skivad schalottenlök

1 skivad squash, 300 g

100 g delad svamp

1 msk olivolja

salt och peppar


2 msk hackad basilika

1 msk tomatpuré

200 g hela tomater på burk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gör så här











Krydda och stek schnitzlarna i olja 2-3 minuter på var sida.





Fräs lök, squash och svamp i olja, krydda och tillsätt purén och tomaterna. Låt puttra med locket på glänt minst 15 minuter, gärna det dubbla.










Servera med: 2 dl kokt fullkornsris





 
 
 



Psst: Du kan skära några längsgående snitt i kycklingen och banka ut till tunna schnitzlar om du inte hittar färdigskivad filé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 7 november 2014 10:35

Av Elin - 6 november 2014 13:58


 





Alla bilder kommer från IKEA:s hemsida

 

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 6 november 2014 10:08


 






Shop Dixi har smyckena från mina drömmar. OCH SÅ MYCKET KRISTALLER. Pling pling pling skulle det låta om mig om jag hade alla ovanför på mig samtidigt. 

 

 

 

 

 

 

 

  

Av Elin - 6 november 2014 09:57





                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards