elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 21 november 2014 10:48




Untitled #2127
 
 
 
 
Av Elin - 21 november 2014 10:34


 




Det ska tydligen komma ut en helt ny film av Cinderella, som är den verkliga versionen av den tecknade som gjordes 1950. Helt grymt ju! Älskar att Disney har satsat på att göra filmerna verklighetstrogna.





”A live-action retelling of the classic fairy tale about a servant step-daughter who wins the heart of a prince.”

 


 

 

Cast: Helena Bonham Carter, Lily James, Cate Blanchett, Richard Madden, Stellan Skarsgård m.m

 

 

  

 





Malificent, som är den verklighetstrogna versionen av Törnrosa, tyckte jag blev en succé. Det är en av mina favoritfilmer just nu av Disney. Dessutom är ju min kvinnliga favoritskådespelare Angelina Jolie självaste Malificent!






Nästa film tycker jag kan handla om Ariel! Det hade varit sjukt grymt ju !! Haha. HOPPASHOPPASHOPPAS!





 




Av Elin - 21 november 2014 10:27

Lamm à la Lindström

 2 portioner

 

 

 

 

 

 


 

 

 

415 kcal/portion















Fredag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ingredienser












250 g lammfärs, max 12 %

½ riven gul lök


1½ msk kapris

½ dl finhackade inlagda rödbetor


salt och peppar


1 tsk potatismjöl

½+½ dl grönsaksbuljong


½ msk smör/olja













Servera med: 250 g kokt potatis, 100 g haricots verts och en grönsallad
















Gör så här










Blanda färsen med lök, kapris, rödbetor, salt, peppar, potatismjöl och ½ dl buljong. Forma 4 biffar och stek i fett på medelvärme 3–4 minuter på varje sida. Späd i pannan med resten av buljongen och koka ihop någon minut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 21 november 2014 10:24

Av Elin - 20 november 2014 16:45

Av Elin - 20 november 2014 12:20





Jag älskar att baka helt klart! Jag bakar jämt när jag har tråkigt. Jag tänkte dela med mig av ännu ett recept. Nämligen... dumlemuffins!  Jag måste göra dumlemuffins på jobbet , hihi.
Av det här receptet blir det ca. 15 muffins. Det kan bli mer eller mindre beroende på storleken på formarna osv.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
  
 
 
100g smör
2 st ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
1 påse dumlekola
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
1.  Smält smöret
2.  Vispa ägg och strösocker pösigt.
3.  Rör i vaniljsocker, salt, kakao, vetemjöl och bakpulver samt det smälta smöret.
4.  Fyll muffinsformar och tryck ner en dumle i varje muffin.
5.  Grädda i nedre deen av ugnen i 225 grader ca 10 min.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Av Elin - 20 november 2014 10:41

 
  
holiday decor
 
 
 
 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards