elinsahlsten༺♔༻

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

- DUMLEMUFFINS

Av Elin - 20 november 2014 12:20





Jag älskar att baka helt klart! Jag bakar jämt när jag har tråkigt. Jag tänkte dela med mig av ännu ett recept. Nämligen... dumlemuffins!  Jag måste göra dumlemuffins på jobbet , hihi.
Av det här receptet blir det ca. 15 muffins. Det kan bli mer eller mindre beroende på storleken på formarna osv.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
  
 
 
100g smör
2 st ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
1 påse dumlekola
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
1.  Smält smöret
2.  Vispa ägg och strösocker pösigt.
3.  Rör i vaniljsocker, salt, kakao, vetemjöl och bakpulver samt det smälta smöret.
4.  Fyll muffinsformar och tryck ner en dumle i varje muffin.
5.  Grädda i nedre deen av ugnen i 225 grader ca 10 min.
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 3 december 2015 13:25


 

Av Elin - 1 december 2015 11:49


Nu så kan ni lyssna på Christmas Radio här på bloggen fram till annandagen :-) ni hittar radion här på sidan av menyn.   ...

Av Elin - 1 december 2015 11:34


    I söndags så va de 1 advent och då hade vi en liten 1 advent firande här hemma :-D då kom min pappa hit på fikade här hemma hos oss och de blev lussekatter och pepparkakor      ...

Av Elin - 1 december 2015 10:06


 

Av Elin - 30 november 2015 12:59

 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards