elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under november 2014

Av Elin - 25 november 2014 08:20

 




DECEMBER - i'm waiting for you
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det exakt en månad kvar tills det är julafton och bara några dagar tills det är första advent. 
 
 
 
 
 
 
 

Av Elin - 25 november 2014 08:03


  

A Holiday Home
 
 
 
 

Av Elin - 25 november 2014 07:40


  

-
 
 
 
 
 
SKOR - ellos  //  KLÄNNING - h&m  //  VÄSKA - stella maccartney  //  JACKA - nelly
 
 
 
 
 
 
Hur snygg är inte den här outfiten? Addera en stickad kofta och den är perfekt till en mysig
söndagsmiddag med familj eller vänner byt ut stövlarna till ett par riktiga partyklackar så är du redo för julens
alla fester. Jag hade devinitivt inte tackat nej till att bära dessa plagg en dag som denna. Den där väskan
har jag sucktat efter ett bra tag men inte hittat någon liknande i min prisklass, klänningen har varit slut i min
storlek då jag tänkt beställa den och när jag har tänkt klicka hem skorna har jag blivit snål men nu så har jag redan köpt ett par snyggare stövlar boots.
 
 
 
 
 
 
 
 

Av Elin - 25 november 2014 07:32

Bananpannkaka med apelsin och keso

 2 portioner

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

435 kcal/portion

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Tisdag

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Ingredienser










1½ dl mellanmjölk


½ dl dinkelsikt


3 ägg


½ msk rivet skal av tvättad apelsin


2 msk mandelmjöl


1 rejäl nymosad banan, 120 g


1 msk smör/olja till stekning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gör så här







 


Vispa ihop mjölk och dinkel. Låt svälla några minuter. Vispa ner ägg, apelsinskal och mandelmjöl. Blanda ner bananmoset. Stek små pannkakor i matfettet ett par minuter på var sida. Smeten räcker till 6 små eller 4 ”vanliga” pannkakor.









 



Servera med: 1 dl keso mini + 2 apelsiner i hinnfria klyftor













 

 

 

Av Elin - 25 november 2014 07:30

Av Elin - 25 november 2014 06:07





Igår när jag kom till jobbet, så hade min chef gjort det här till oss alla, för att bevisa att vi förkännar det här :-) så hade hon köpt ett litet julkort med som det stod * God Jul och Gott Nytt År på * va snäll chef va ;-)









Av Elin - 24 november 2014 10:38


  

Holiday Gift Guide
 
 
 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards