elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 28 mars 2014 13:58


 


Ett riktigt vår väder ute idag :-D det är varmt och skönt och man behöver ingen jacka på sig när man går ute, funderar på att bara gå i en tjock tröja sedan när jag ska gå ner till frölunda torg och möta upp min sambo :-) och strumpan behöver ingen jacka på sig idag häller hehe :-D men vi får la se hur varmt det är till kvällen isåfall .

 

 

 


Av Elin - 28 mars 2014 08:46



Freeedag !! den här helgen så flyttar min kära pappa  :-) så imorgon så ska vi ditt och hjälpa han med dom sista sakerna, sedan så är allt klart :-) och vi här hemma har börjat smått packat in för våran flytt i maj, sedan idag så blir det att dra ner till frölunda torg och hämta Strumpans hundmat och köpa ett sele till han, resten av kvällen så blir det att kolla på någon bra film och äta något gott :-) så här ser min helg ut men ni får ha en trevlig helg kram på er .

 

 

 

Av Elin - 28 mars 2014 08:28

Kyckling med broccolimos 

 2 portioner

 

275 kcal/portion


61%

18%

21%

 

Fredag


Ingredienser


100 g potatis i bitar

300 g broccoli

1 tsk smör eller mjölkfritt alternativ

salt och peppar


2 färdiggrillade kycklingfiléer, 250 g

 

 

 

Gör så här

 

Koka potatisen 7-8 minuter. Lägg ner broccolin – skalad stjälk och buketter – och låt koka med 5-6 minuter. Häll av vattnet och mixa med stavmixer tillsammans med smöret. Smaka av med salt och peppar.

 

Psst: Det finns fryst grillad kycklingfilé som är riktigt saftig och god.

 

 

 


*Dessert*

 

 


Ljus chokladmousse 
med apelsin och physalis

 4 portioner

 

195 kcal/portion

 

9%

57%

34%


Ingredienser


1 gelatinblad

50 g ljus choklad

1 dl mellangrädde

1 äggula

1 äggvita

1½ msk strösocker



Garnering:

 

1 apelsin

8 physalis

 

 

Gör så här



Lägg gelatinbladet i kallt vatten ca 10 minuter. Dela chokladen i bitar och placera bitarna tillsammans med grädden i en glasskål. Placera skålen i vattenbad och smält chokladen. Ta upp gelatinet ur vattnet, krama ur vätskan och rör ner det i den varma chokladblandningen. Tillsätt äggulan och rör om. Vispa vitan tillsammans med strösockret. Vänd ner vitan i chokladmoussen. Fördela i koppar, små glas eller skålar. Låt stelna i kylen i minst 1½ timme, Skär ut hinnfria apelsinklyftor, dela i bitar, halvera physalisen i mindre bitar. Vid serveringen toppa med blandningen.

 

 

 

 


Av Elin - 28 mars 2014 08:25

Av Elin - 27 mars 2014 16:06



 
 
 

Av Elin - 27 mars 2014 11:47



Vet ni vad jag inte visste? Att man ska ha balsam EFTER att man använt hårinpackning. Jag har alltid kört som en rutin att först duschar jag, sen tar jag balsam, och därefter hårinpackning. Men jag hade helt fel! en (Kompis) berättade för mig att man ska ha balsam efter att man har haft hårinpackning då hårinpackning öppnar upp hårstrårna, och balsam stänger igen dom. Så tips från coachen, använd balsam EFTER ni haft hårinpackning.



Jag märker redan skillnad haha! I alla dessa år har jag gjort fel.. Hoppas iallafall att detta tips vägledde en del av er iallafall som är lika ovetande som mig haha!

 



Av Elin - 27 mars 2014 10:34

Lättlagad fisksoppa

 2 portioner

 

335 kcal/portion


33%

36%

31%

 

Torsdag



Ingredienser


½ strimlad fänkål


½ skivad purjolök


½ msk smör/olja


5 dl fiskbuljong


2 dl burktomater


50 g pastafjärilar, ev. glutenfri


150 g frysta blandade fisktärningar


½ dl lätt crème fraiche


1 dl frysta kräftstjärtar


salt, peppar och dill



Garnera med: dill




Gör så här


Fräs fänkål och purjo i fettet i en kastrull. Tillsätt buljong och tomater och koka under lock ca 10 minuter. Lägg ner pastan och låt koka 5 minuter, lägg ner fiskbitarna och låt sjuda 5 minuter till. Rör ner crème fraiche och kräftstjärtar och hetta upp utan att koka. Smaka av med kryddorna.


5:2-tips: Hoppa över pasta och crème fraiche, så blir energivärdet 215 kcal/portion.

 

 

 

 


                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards