elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 6 mars 2014 10:36

Av Elin - 5 mars 2014 16:37


Hur god ser inte den här ut att vara?? Receptet hittar ni HÄÄR.


 

 

 

Av Elin - 5 mars 2014 10:44


 

Jag älskar te, för te är gooott och varmt. Har perioder när jag dricker hur mycket te som helst och andra när jag knappt dricker alls. (Man tycker att de borde vara på sommaren men så smart är inte min kropp alltid) Här är alla tesmaker jag har just nu. Peach Mango och Blueberry Muffin är inte i bakgrunden för att jag tycker minst om dem utan för att de är godast så förpackningarna är helt skrynkliga och förstörda och behövde gömmas.

 

Dricker du mycket te? Vilken är din favoritsmak?


Av Elin - 5 mars 2014 10:05

Parmafylld strömmingsflundra

 2 portioner


390 kcal/portion



P-%

F-%

K-%

 

Onsdag

 


Ingredienser


12 strömmingsfiléer, 250 g


salt och peppar


2 skivor parmaskinka


6 blad basilika eller salvia


½ klyftad rödlök


1+1 tsk rapsolja


200 g konserverade körsbärstomater


1 krm rörsocker


½ dl strimlade basilikablad


1 dl kornris* – se nedan för glutenfritt


1 dl gröna ärter

 

 

Gör så här


Sätt ugnen på 225°. Salta och peppra strömmingen. Lägg ut 6 filéer med köttsidan upp. Salta, peppra och lägg på bitar av skinkan och hela örtblad. Lägg de andra filéerna ovanpå och tryck till. Pensla ytan med 1 tsk olja och placera på bakpappersklädd plåt. Baka mitt i ugnen cirka 10 min. Fräs löken i kastrull i 1 tsk olja. Tillsätt tomater, socker, basilika, salt och peppar och låt puttra med locket på glänt cirka 10 min. Koka kornriset och blanda med ärterna.


*Psst: Kornriset kan bytas mot 200 g kokt potatis.



 

Av Elin - 4 mars 2014 14:09



Här hitta ni alla dom här fina skorna och bootsen och kängorna  

 

have2have.se

 

 



   

Av Elin - 4 mars 2014 13:32


 Ska jag vara ärlig så hade jag glömt att det var fettisdagen idag. Haha! jaaa, trots att jag slutat så säger jag ändå "vi" och inte "dom". hehehehe :- ) Därför är semlor lite ångestladdat för mig. Haha! Jag tänker bara på kaos och massa kunder : -) Dagen till ära finns det semlor med vaniljkräm, DOM ÄR SÅ GODA. Och wienersemlorna.. ÅÅh... SEMLA. nomnonmnnomnnmomnnonmo. Locket med massa grädde på är dock så där. Jag har alltid älskat mandelmassan som brukar gömma sig under grädden. hehehehe

 

 

Av Elin - 4 mars 2014 07:36

Gnocchi med pistaschpesto

 2 portioner

 

450 kcal/portion


13%

33%

54%

 

Tisdag

 

Ingredienser


2 msk pistaschnötter


1 dl basilikablad


1 msk olivolja


½ msk citronsaft


4 msk riven parmesanost


350 g färska gnocchi


salt och svartpeppar 


Garnera med: basilikablad


Servera med: 2 skivade tomater, finhackad rödlök, balsamvinäger, 1 tsk olivolja, salt och peppar

 

 

Gör så här


Mixa nötter med basilika, olja och citronsaft. Rör ner osten. Koka gnocchi, häll av, men spara lite spad. Späd peston med spad och rör ner i gnocchin. Smaka av med salt och peppar.

 

 

Av Elin - 4 mars 2014 07:32

  

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards