elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 1 mars 2014 09:45

 

Lamm-osso buco

 2 portioner

 

385 kcal/portion


P34%

F30%

K35%

 

Lördag



Ingredienser

 


300 g skivad lammstek med ben


 ½ msk rapsolja



 salt och peppar


1 skivad gul lök



 1 hackad vitlöksklyfta



 1 skivad morot

 

1½ dl krossade tomater


1 dl torrt vitt vin 


1 msk tomatpuré 


½ msk kalvfond 

 


Timjangremolata:

 

 

 finrivet gult skal av ½ tvättad citron


 1 fint hackad vitlöksklyfta


 2 msk hackad persilja


 1 msk färska timjansblad 

 


Servera med: 2 dl kokt fullkornsbulgur eller fullkornsris blandat med 1 dl strimlade salladsärter



Gör så här


Hetta upp oljan i en gryta och bryn köttet tills det fått färg. Salta, peppra och tillsätt lök, vitlök, morot, tomater, vin, tomatpuré och fond. Lägg på ett lock och låt puttra ca 30 minuter. Blanda citronskal, vitlök, persilja och timjan till ett smul, som strös över den färdiga rätten.




Av Elin - 1 mars 2014 09:25



 

Ja då va det en ny månad igen och då är det mars :-) den här månaden så fyller 2 st år som jag känner, och den 8 mars så ska vi på *Final Fest* hos en polare till oss, och den 21 mars så ska jag till läkaren men annars den här månaden så händer det inte så mycket faktist, förutom att jag ska börja spara pengar till resan till höst och man ska börja deklarera sedan ska papprena va in skickade den 15 april eller om man ringer :-) men så här ser min månad ut i mars  .

 

 


                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards