elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin - 7 mars 2014 12:43




 


Idag så hitta jag den nya låten med Lillasyster fast med teckenspråk :-P jag tycker det är coolt med teckenspråk och jag kan lite av de med bara för att min sambo kan det utan till för att hans bror är döv, så jag lär mig lite av det varje dag nästan :-) 

 

 







Av Elin - 7 mars 2014 11:54

Fläskkotlett med potatismuffins

 2 portioner

 

440 kcal/portion


P-%

F-%

K-%

 

Fredag

  

Ingredienser


300 g potatis i bitar


½ dl mellanmjölk, ev. låglaktos


1 äggula


1 msk pumpa- eller solrosfrön


1 strimlad salladslök


salt och peppar


1 msk strimlad basilika


25 g get- eller fetaost, max 22 %


2 fläskkotletter à 150 g


salt, peppar, salvia


½ msk smör till stekning


Servera med: 100 g kokta sockerärter och blandad sallad.

 

 

Gör så här


Sätt ugnen på 225°. Koka potatisen mjuk. Krossa den och blanda med mjölk. Rör ner äggula, frön, salladslök och kryddor. Fördela moset i 2 stora muffinsformar och smula över osten. Grädda mitt i ugnen cirka 15 min. Krydda köttet och stek i smör cirka 3 min på varje sida.

Psst: Använd gärna mandelpotatis eller annan mjölig sort.

 

 

 

 

 

 *Dessert*

 


Marangosviss

 

Mammas recept 

 

 2 portioner

 

200 kcal/portion


P8%

F22%

K70%


 

Ingredienser


1 skivad färsk mango, 200 g

2 dl lätt vaniljglass

4 färdigköpta maränger

5 g riven mörk choklad

2 tsk hackade pistagenötter

 

 

Gör så här



Varva mango, glass och maränger i skålar. Strö över choklad och nötter


Psst: Chokladen kan smältas och ringlas över.




Av Elin - 7 mars 2014 11:26

Av Elin - 7 mars 2014 11:18


Då va fredagen här :-D idag så blir det att städa lite och sälja av en skrivare som vi har här hemma, ikväll så blir det att bara ta det lugnt och kolla på någon bra film, för imorgon så ska vi hem till en polare till oss och kolla på finalen melodifestivalen och så blir de lite fest där som vanligt :-) men annars så händer det inte så mycket faktist idag, men ni får ha en trevlig helg kram på er.

 



Av Elin - 6 mars 2014 13:35



Jag vet inte hur många utländska youtubers jag har sett som alltid snackar om Baby Lips läppbalsam. Denna produkt verkar vara jättepopulär i bl.a USA och jag har själv vart riktigt sugen på att testa dessa! Dom verkar helt awesome! Läste att de kommer till Sverige snart! YAAY   




Av Elin - 6 mars 2014 10:53


 

Till helgen- lördag så blir det final fest hos en polare, vi kommer att kolla på finalen i melodifestivalen på tv och ha en liten fest :-) annars till helgen så kommer det en som ska kolla på våran lägenhet igen, det är samma person som va här föra helgen men han är mer 90 % intresserad nu förut va han 75 % intresserad hehehe vi vill byta lägenhet med han för han har 3a och han vill ha en 2a :-) så vi får se vad som händer, så här ser våran helg ut den här gången .

 

 

Av Elin - 6 mars 2014 10:39

Fetafyllda färsbollar

 2 portioner

 
390 kcal/portion
 
-%
-%
-%
 
Torsdag

 

Ingredienser


250 g mager nötfärs, max 10 %


½ riven rödlök


salt, peppar och basilika


30 g fetaost, max 22 %


½ msk smör/olja till stekning



Mos:

 

150 g potatis i bitar


200 g broccoli


1 tsk kalvfond


1 tsk smör


svartpeppar


Servera med: 2 skivade tomater med några droppar balsamico och basilika.

 
 
 

Gör så här


Blanda färsen med lök och kryddor. Forma 6 stora köttbullar. Gör ett hål med lillfingret och peta in en ostbit i mitten av varje boll. Jämna till ytan så att osten inte tittar ut. Bryn bollarna i fettet och efterstek cirka 5 min så att de blir genomstekta. Koka potatisen 10 min. Lägg ner skalade broccolistjälkar och buketter och koka 5 min till. Mixa med fond och smör. Krydda.



                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards