elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under juni 2014

Av Elin - 21 juni 2014 09:56

Grillbiff, grönsaksspett och jordgubbschutney

2 portioner 


330 kcal/portion


46%

32%

22%

 

Lördag


Ingredienser



Chutney:

 

 

½ finhackad rödlök


2 cm röd chili, finhackad


½ msk rapsolja


125 g skivade jordgubbar


½ msk rörsocker


½ krm salt


1 tsk vit balsamvinäger


1 klyftad rödlök


100 g skivad squash


4–6 champinjoner


½ röd paprika


1 tsk soja


2 tsk olivolja


salt, peppar och timjan


2 skivor nötbiff à 150 g


1 tsk olja till pensling

 




Gör så här

 
 

Fräs lök och chili i olja. Tillsätt övriga ingredienser till chutneyn och låt puttra 10–12 min. Låt kallna.

Trä upp grönsakerna på blötlagda träspett. Blanda soja, olja

och kryddor och pensla spetten med blandningen. Grilla runtom cirka 5 min. Pensla biffarna med olja och grilla cirka 3 min på varje sida.



Psst: Låt ½ skivad vitlöksklyfta fräsa med i chutneyn för extra sting.



Psst2: Chutneyn håller sig flera dagar i kylen, så gör gärna dubbel sats.




Av Elin - 21 juni 2014 09:54

Av Elin - 20 juni 2014 19:52

 

Av Elin - 20 juni 2014 19:50

Av Elin - 19 juni 2014 06:47





  Då drar jag snart till jobbet snart :-) idag så ska jag jobba 12 timmars pass... jippi !! eller inte :-I skönt att det inte är så ofta som man jobbar så länge , så jag måste fixa mig snart och sedan dra så vi syns imorgon ;-) imorgon så kommer jag att ta ganska mycket bilder på midsommar firandet som vi har här på gården varje år, om jag kommer ihåg det men det gör jag säkert , ni får ha en trevlig dag kram på er .

 

  

Av Elin - 19 juni 2014 06:42



KLICKA PÅ COLLAGEN - för att se var plaggen kommer ifrån!

 

 

 

 

tricky trend
 
 
 
 
 
Av Elin - 19 juni 2014 06:34

 

Färskpotatissallad med rostbiff

 2 portioner

 

325 kcal/portion


30%

32%

38%

 

Torsdag



Ingredienser



250 g färskpotatis


1 knippa dill


1 skivad rödlök, gärna med blast


125 g grön sparris


1 msk olivolja


100 g halverade körsbärstomater


½ msk fransk senap


1 msk äppelbalsamvinäger


salt och peppar




Servera med: 150 g skivad grillad rostbiff och några cornichons




 

Gör så här



Koka potatisen i saltat vatten med dillstjälkarna. Häll av potatisen och låt den ånga av och svalna en stund. Fräs lök och sparris i bitar i olivolja – lägg i topparna och tomaterna efter ett par min. Ta av från värmen. Blanda senap och vinäger och rör ner i stekpannan tillsammans med potatis. Smaka av med salt och peppar. Hacka dillbladen fint och strö över.

 

 


                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards