elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 12 december 2014 09:57

Holiday Beauty
 
 
 

Av Elin - 12 december 2014 09:47

Saffransdoftande skaldjurslåda

 2 portioner

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

340 kcal/portion













Fredag

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Ingredienser











1 hackad gul lök


1 grön och/eller röd tärnad paprika


½ strimlad röd chilifrukt


½ kuvert saffran, ¼ g


½ msk smör/olja


150 g fryst skaldjursmix


250 g keso


2 ägg


salt och peppar












Servera med:

 

 

 

 

200 g blandad sallad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gör så här










Sätt ugnen på 200°. Fräs lök, paprika, chili och stött saffran i matfett några minuter. Ta av från värmen och rör ner de avrunna, tinade skaldjuren. Rör ihop ägg och keso med salt och peppar och blanda ner skaldjursblandningen. Häll i en ugnsfast, vid form. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter.











Psst: Det funkar såklart med bara räkor i stället för skaldjursmix.













 
Av Elin - 12 december 2014 09:31





I dagens lucka så handlar det om knäck och är sjukt gott (enligt mig) och superduperenkelt att göra! Jag ska göra det snart, men vi har inte sirap eller små formar. Snart ska jag köpa det och då ska jag baka lite knäck.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Ingredienser och utrustning:
 
 
 
 
2 dl strösocker
2 dl ljus sirap
2 dl vispgrädde
Knäckformar
Termometer
Kastrull (det går snabbare med större kastruller, alltså med större bottenyta)
En kanna
 
 
 
 
 
 
 
Gör såhär:
 
 
 
 
1. Blanda socker sirap och vispgrädde i en kastrull, när det börjat koka sänker du värmen.
2. Efter 20-45 min har smeten blivit seg. Du kan använda termometern, den ska visa 122-130 grader.
3. Fördela dem i knäckformar
4. Låt dem stela i rumstemperatur eller kallare
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Av Elin - 11 december 2014 12:35





// Glossybox // Emergency Coffee // Make Up Store Doftljus // Nicki Minaj Parfym // Sminkväska // Svart morgonrock // Vit morgonrock // Victoria’s Secret Produkter (3 för 2) // Svart mobilskal // Guldigt mobilskal // Locktång // Plånbok // The Body Shop Produkter // Körsbärsträd Lampa //






Det är ju så himla svårt att veta vad man ska ge bort i julklapp oftast. Speciellt till många tjejer, då vi kan vara himla kräsna. Dock skulle jag bli glad för vad jag än fick i julklapp. Godis, en trisslott, en biobiljett eller att bara spendera julnatten med att sova bredvid min pojkvän.




Jag bara säger att det inte behöver kosta så mycket eller någonting alls. Vill du skämma bort din närmaste med dyra julklappar, så visst. Men nu har ju inte alla det så bra ställt med pengar, så egentligen är det bara tanken som räknas. Trots allt så handlar ju inte julen om att ge bort en massa julklappar utan att spendera den med dina nära och kära, vänner och bekanta.





Så känn dig absolut inte dålig om du inte kan ge bort dyra saker till en speciell person, även fast du skulle vilja ge den hela din värld. Genom att bara säga det kan mycket väl räcka!

 





Av Elin - 11 december 2014 11:24

 



I dagens lucka så handlar det om hyacinter, eller hur är dom fina att ha till jul,  föra fredagen så fick jag en hyacint av min chef , den ska bli rosa när det är klar  :-) 








Så planterar du din hyacint

Plantera dina lökar i större kruka eller gör redan nu ett fint arrangemang av dina hyacinter i skål eller korg. Plantera din hyacint vanlig blomjord och i kruka med bottenhål.

Tag av plantkrukan. Plantera lökarna så att de står stadigt.

Vattna runt hyacintlökarna – aldrig på dem.

Ställ så din kruka ljust och där det är lite svalt – hyacinter vill inte stå över direkt värmeledningsvärme.




 




Av Elin - 10 december 2014 19:49




Här på jobbet myser vi så att det skricker om det hehe, inatt så ska jag sova över här igen, jag hade inte tackat nej för att sova hemma alltså men vad gör man inte eller vad man brukar säga livet är hårt hehehe ;-)



                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards