elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under december 2014

Av Elin - 1 december 2014 12:04



Tis The Season
 
 
 
 

Av Elin - 1 december 2014 11:59

 
Av Elin - 1 december 2014 11:50

 


Här presenterar jag första luckan utav min julkalender som kommer komma upp på bloggen i 24 dagar. Hoppas ni kommer gilla luckorna. I första luckan får ni ta del av några snygga jultypsnitt ni kan ladda ner. Kram♥





     





Av Elin - 1 december 2014 11:25

Gratinerad purjo- och palsternackssoppa

 2 portioner

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

360 kcal/portion

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Måndag

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

Ingredienser














200 g skalade, skivade palsternackor

½ skivad purjolök


½ msk smör/olja


½ dl röda linser


5 dl grönsaksbuljong

1 msk hackad, färsk timjan

½ dl lätt-crème fraiche


2 skivor rostad fiberfranska à 25 g, ev. glutenfria

1 dl riven lagrad ost, 17 %, 35 g

1 msk pinjenötter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Garnera med: timjan
















 
 
 

Gör så här







 
 





Sätt ugnen på 250° grillvärme. Fräs palsternacka och purjo i fettet i en kastrull. Tillsätt linser, buljong och timjan och koka under lock ca 10 minuter. Rör ner crème fraiche. Häll upp soppan i 2 ugnssäkra portionsskålar. Tärna brödet och lägg i soppan. Strö över ost och pinjenötter och gratinera högt i ugnen ca 5 minuter tills osten fått fin färg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Elin - 1 december 2014 11:05

     




Ja då va det December :-) den här månaden så kommer jag att jobba ganska mycket, den 13 december så är det Lucia och då blir lite lucia firande här på gården, jag får la se om jag går på det i år , men  iallafall på fredag så ska jag ner till frölunda torg och kolla på en dop present, för att på söndag så ska jag och min pojkvän på dop för min kusins barn :-) den 19 december så blir det att julhandla, i år så börjar vi ganska sent med det för att vi skulle till dreamhack och då behövde vi spara lite pengar på det hehe ;-) och den 24 december så är det julafton jippi !! men så här ser december ut den iallafall kram på er .







                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards