elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under juni 2014

Av Elin - 5 juni 2014 22:18

 


ÅÅÅH! Blev ni lika sugna på den här tårtan som jag blev? DEN SER HELT UNDERBART GOD UT! Och fina pastellfärger också. Älskar pastellfärger. Jag har följt bloggen Sprinkle Bakes i några månader och jag slutar inte att förundras över alla underbara recept hon lägger upp. Ibland önskar jag verkligen att jag hade ett stort intresse för att baka. ibland har man och ibland har man inte det , Jag vill också kunna göra sånna här fina skapelser! ♥





Av Elin - 5 juni 2014 12:01

-

KLICKA PÅ BILDERNA - för att se var dom kommer från!
 
 
Nu är sommaren här på riktigt! Att springa runt i en fin sommarlinnen har blivit
vardag och att dricka två-hundra-liter-vatten börjar kännas naturligt. 
 
 
 

Av Elin - 5 juni 2014 11:26


Här tar elitbloggarna ställning mot näthatet

 

 

Klicka på bilden för att komma in på sidan och att kunna se videon

 

 



Se när elitbloggare som bland andra Viktor Frisk, Michaela "Keela" Nilsson, Daniel Paris och Annica Englund tar ställning mot näthatet.
 
 

"Din äckliga lilla hora. Såg jag dig på stan skulle jag spotta dig i ansiktet"

"Du är en äcklig bög"

"Din äckliga hora. Ge mig ditt nummer så ska vi knulla"

"Det är en sjukdom att vara homosexuell"

 

 

Mingel, events, dagens outfit och gratisgrejer: så skulle många sammanfatta livet som bloggare. Men i dagens bloggvärld pågår mer än vad läsarna tror. 

 

Det växande hatet är vardagsmat

 

Bakom den till synes glamourösa vardagen förekommer ett växande näthat som har tagit fäste och tycks vara här för att stanna. Homofobiska åsikter, personpåhopp och skällsord är vardagsmat för bloggarna som många gånger känner frustration över att den unga publiken påverkas starkt av hatet ute på nätet.

 

Vädjar för den yngre publiken

 

En av de medverkande är bloggaren och Paradise Hotel-deltagaren Thobias Johansson. Han berättar att det inte är han själv som drabbas hårdast av de elaka kommentarerna som dagligen ramlar in på hans blogg och Instagram.

 

– Om jag var yngre och hade mig som förebild och gick in och såg alla elaka kommentarer skulle jag själv bli rädd för att komma ut som homosexuell eller våga stå upp för mig själv då de ser att jag inte blir accepterad överallt. Det gör mig mest ledsen.

 

Se videon ovan där elitbloggarna tar ställning mot hatet på internet och uppmanar till mer kärlek.  

En kan inte göra allt, men alla kan göra något. Och är det någon gång det är dags att agera – så är det nu. 

 

 

 

Det är helt sjukt att folk kan hålla på så som dom gör mot personer   

 

 

 

Av Elin - 5 juni 2014 10:53




KLICKA PÅ COLLAGEN - för att se var plaggen kommer ifrån!

 

 

 

 

allison

 
 

Av Elin - 5 juni 2014 10:32

Burgare som smakar fågel

 6 portioner

 

365 kcal/portion


P 24%

F 46%

K 30%


Torsdag


Ingredienser

 


2 dl riven morot


3 dl strimlad salladskål


½ grovrivet päron


1 dl fraiche 8 %


½ msk fransk senap


2 msk lättmajonnäs


salt och peppar


6 kalkonburgare (Ingelsta kalkon)


6 skivor surdegsbröd à 30 g, ev. glutenfritt


6 salladsblad

 


Garnera med: basilika




 

Gör så här


Blanda en coleslaw av morot, salladskål, päron, fraiche, senap och majonnäs. Smaka av med salt och peppar. Placera burgarna i halster eller grillkorg. Grilla 3–4 minuter på var sida. Lägg salladsblad på surdegsskivorna, placera biffarna ovanpå och toppa med coleslaw.

 

 

 


Av Elin - 5 juni 2014 10:27

Av Elin - 4 juni 2014 13:59




Nu kan ni lyssna på Radio här inne på min blogg ni hittar den på vänster sida på menyn :-) det kan va lite mysigt ibland, när man ändå är här inne och läser mina inlägg och allt så passa på vet ja !.!

 



 

 

 




Av Elin - 4 juni 2014 11:07




KLICKA PÅ COLLAGEN - för att se var plaggen kommer ifrån!

 

 

 

 

Geen titel #241

 
 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards