elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin - 7 februari 2014 10:30

Av Elin - 6 februari 2014 11:20


  


  



Av Elin - 6 februari 2014 11:08

Risrakor med rökt lax

 2 portioner

 

 

390 kcal/portion



-%

-%


K -%

 

Torsdag

 


Ingredienser


1 ägg

3 msk riven gul lök

1 msk fransk senap

1 msk rismjöl eller maizena majsmjöl

3 dl kokt, avsvalnat basmatiris (¾ dl okokt, 60 g)

1 msk hackad dill

salt och peppar

2 tsk rapsolja till stekning


Garnera med: dill


Servera med: ½ dl fraiche, max 8 %, ev. låglaktos, 100 g rökt lax och en grönsallad



Gör så här


Vispa upp ägget och blanda med övriga ingredienser. Låt stå några min och stek sedan 8 små ojämna plättar i oljan. Servera med tillbehören.


Psst: Om du byter till crème fraiche, 34 %, blir energivärdet 450 kcal/portion

 


Av Elin - 6 februari 2014 10:44


 

Av Elin - 5 februari 2014 12:08




Äggröra med kalkonbacon

 

2 portioner

 

325 kcal/portion



-%

-%

-%

 

Onsdag

 


Ingredienser


½ finhackad gul lök

½ hackad röd paprika

50 g skivade champinjoner

2 tsk olivolja

50 g strimlade sockerärter

4 ägg

2 msk mellangrädde, 27 %, ev låglaktos

salt och peppar

3 msk finskuren gräslök

100 g strimlat kalkonbacon


Servera med: blandad sallad

 



Gör så här


Fräs lök, paprika och svamp i olja i en panna, gärna teflon. Lägg ner ärterna som får fräsa med en halv min. Vispa upp äggen med grädde och rör ner. Krydda och fortsätt röra tills äggen stelnat till en krämig röra. Ta av från värmen och rör ner gräslöken. Stek kalkonbacon i torr panna och servera till röran.

 

 

Av Elin - 5 februari 2014 11:56



 

Ikväll så drar jag och min sambo till gymmet och tränar i en timme :-) efter de så blir de att handla lite , sedan så blir de en liten promenad hem igen :-D idag på förmiddagen så va jag och Strumpan på en liten promenad runt gården tyvärr så kan jag inte gå en liten längre promenad på ett tag bara för att jag har fått Plantarfasciit :-( men det gör inte lika ont som de gjorde i måpndags så jag får se om de blir en lite längre promenad till helgen istället men iallafall idag så blir de gym :-)

 

 

Av Elin - 5 februari 2014 11:31




Ett.     Jag dricker ingen cola längre
Två.   Jag tränar varje dag
Tre.   Jag älskar att prata
Fyra.  Jag vill resa till thailand och runt i världen
Fem.  Jag tror på andar och spöken och änglar
Sex.   Jag bantar och äter nyttigt 
Sju.   Jag älskar djur
Åtta.  Jag älskar nötter mest pistasch och cashew nötter
Nio.  Jag är en filmnörd och älskar skräckfilmer
Tio.  Jag älskar att inreda
 
 

Av Elin - 4 februari 2014 19:37



Dagens middag här hemma :-D de blev pasta med tacoköttfärs med mediumsås i och till de är de sallad och avokadosås :-)






                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards