elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under april 2014

Av Elin - 16 april 2014 16:03


KLICKA PÅ collaget för att se var plaggen kommer ifrån!


 

Av Elin - 16 april 2014 11:09



 



lördag så ska jag och min sambo på ett 50 års kalas för min morsas gubbe :-) vi ska ut och äta på en fin restaurang i stan , så vi blir ganska många som kommer :-) Party Party !!!





Av Elin - 16 april 2014 10:38

Gnocchi med tomater, oliver och feta

 

Har du aldrig provat gnocci? – gör det!

 

 

 

2 portioner


323 kcal/portion


-%

-%

-%

 

Onsdag


Ingredienser


200 g färska gnocchi (potatispasta)


2 tsk olivolja


200 g körsbärstomater i halvor


˝ röd strimlad paprika


50 g haricots verts


8 svarta oliver


100 g feta, max 10 %


saft av ˝ citron


salt och peppar



Garnera med: färsk oregano

 


Gör så här


Koka gnocchin och häll av vattnet. Spola hastigt med kallvatten. Fräs den gyllene i fettet och ta ur pannan. Fräs tomater, paprika och haricots verts ett par min, vänd ner oliver, gnocchi och feta. Smaka av med citron, salt och peppar.

 

 



Av Elin - 16 april 2014 10:33

Av Elin - 16 april 2014 10:32

Av Elin - 15 april 2014 09:53



Tänkte att ni kunde få fråga mig vad som helst fram till ikväll så ska jag sätta mig ner och svara på alla era frågor! 

 



 

 

Av Elin - 15 april 2014 09:26

Köttfärs- och ajvarfyllda crępes

 4 portioner

 

310 kcal/portion


-%

-%

-%

 

Tisdag


Ingredienser


4 pannkakor från grundreceptet


˝ hackad gul lök


1 msk margarin eller smör


75 g vitkål i långsmala strimlor


75 g skivade champinjoner


200 g blandfärs


salt och peppar


ź dl mild ajvar relish


4 msk hackad bladpersilja


50 g avrunnen marinerad fetaost i tärningar (21 %)

 

 


Gör så här



Gör pannkakorna enligt grundreceptet (se separat recept, pannkakor till crępes). Fräs löken glansig i hälften av matfettet i en stekpanna. Tillsätt vitkål och champinjoner och fräs grönsakerna mjuka. Lägg det stekta åt sidan. Stek köttfärsen i resten av margarinet. Salta och peppra. Rör ner grönsaker och ajvar relish. Strö på bladpersilja och fetaost. Fyll pannkakorna med köttfärsfyllningen och rulla ihop till crępes.

 

 



                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards