elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under april 2014

Av Elin - 15 april 2014 09:23

Av Elin - 14 april 2014 10:56

 


Ibland kan det va jobbigt när man ska välja :-I den här gången så är det skit jobbigt, och de jag får välja det är att skaffa en till vovve eller ta resan, jag vill ha båda två sakerna hehehe visst mops har jag alltid viljat ha :-D men resan vill jag med göra, vilket ska man ta humm det märker ni längre fram hehehe jag kommer att skriva vilket jag tar ;-) 

 

 

 

 


Av Elin - 14 april 2014 10:21

Kycklingfrikadeller med thainudlar



Här får kycklingfärsen en spännande en asiatiskt touch.

 

 

 2 portioner

 

361 kcal/portion


-%

-%

-%

 

Måndag


Ingredienser


200 g kycklingfärs


½ uppvispat ägg


1 riven vitlöksklyfta


½ finhackad chilifrukt


1 tsk riven ingefära


2 msk hackad färsk koriander


salt och peppar


½ liter hönsbuljong



Thainudlar:

 

80 g risnudlar


½ liten skivad purjolök


1 strimlad röd paprika


75 g delade sockerärter


½ hackat citrongräs


1 msk kycklingfond


1 dl lätt kokosmjölk + buljong



Gör så här


Blanda färsen med ägg, vitlök, chili och kryddor. Rulla små bollar. Koka upp buljongen och låt bollarna sjuda ca 10 min. Ta upp ur buljongen.



Thainudlar:


Koka nudlarna i hönsbuljongen, lägg ner grönsakerna när 3 min återstår av koktiden. Häll av det mesta av buljongen i en skål och spara. Blanda ner fond och kokosmjölk i nudelkastrullen och späd med buljongen till önskad konsistens. Lägg ner frikadellerna och servera.




Av Elin - 14 april 2014 09:40

Av Elin - 14 april 2014 09:39

Av Elin - 13 april 2014 10:31

 



                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards