elinsahlsten༺♔༻

Alla inlägg under december 2013

Av Elin - 22 december 2013 16:56

 

Av Elin - 22 december 2013 13:22

 



Igår kväll så  testade jag och min sambo tre olika julmustar. Det var inte lätt men efter många om och men kom vi fram till ett resultat som vi blev nöjda med och det hoppas vi att ni också blir.

 




 

Smak: Denna julmust tyckte vi smakade ”billigt”, den hade lite kolsyra och ica hade verkligen snålat med smaken eftersom den nästan inte smakade julmust. Den var väldig söt för vår smak och man skulle nästan kunna tro att de hällt i en hel påse socker.

Utseende: Designen på ica flaska tyckte vi var väldigt tråkig, det såg ut som att de hade bara tagit någon bild det tyckte var juligt och slängt ihop dem på 5 minuter. Den ser billig ut vilket stämmer eftersom den bara kostar 11.90 kronor.

Julkänsla: Vi tyckte att den låg någonstans i mitten med julkänslan. Den är röd och den har några röda mönster, l vilket ökar julkänslan.

 

 

 

 

 

 

Smak: Apotekarnes julmust hade mycket smak och vi tyckte att den smakade som äkta julmust  till skillnad från icas. Den hade bra mängd kolsyra och var inte för söt.

Utseende: Designen var snygg och stilren. Den är inte överarbetad och de har lyckats få till en gammal känsla vilket vi tycker lyfter utseendet ett snäpp.

Julkänsla: Julkänslan på Apotekarnes flaska var väldig hög. På bilden ser vi en tomtenisse som bär en lite gran  och båda dessa saker hör till julen. Flaskan är röd och ser allmänt julig ut. Smaken gör inget annat än lyfter julkänslan för denna julmust eftersom den smakar äkta.

 

 

 

 

 

Smak: Denna tyckte vi var slaskigare , den var söt och smaken är billig vilket gjorde att den fick lite av en tillgjord smak. Den var väldigt söt men det får den dispens från eftersom det är en billig  julmust typ .

Utseende:  Den är väldigt stilren med simpel och snygg logga. Etiketten på den här bilden är röd vilket är bra eftersom man då direkt kan se att den inte likadan som Apotekarnas julmust bara för det är nygårda  .

Julkänsla: Den här ser lika snygg ut som Apotekarnas julmust,  vilket ger den lika mycket julkänsla .

Av Elin - 22 december 2013 11:20


 


När fjärde ljuset brinner,


vi hämtar julegran


och alla barnen räknar


dan före dan före dopparedan


Av Elin - 22 december 2013 10:24



 



Igår kväll så tog jag ett skönt bad :-) jag la i en av mina stora fina badkulor, det roliga med den badkulan det är att den snurrar när den hamnar i vatten och vattnet blir lila :-D resten av kvällen igår så blev det film .

Av Elin - 22 december 2013 09:59

 

Av Elin - 22 december 2013 09:57

 



 


Av Elin - 22 december 2013 09:56

 

Av Elin - 21 december 2013 11:01



 


Igår så kunde jag äntligen hämta ut min mat på posten :-D som sagt jag kommer att börja med dom den 1 januari , dom här som jag har beställt räker i 19 dagar så efter det så kommer jag att köpa dom på apoteket, jag beställde bara för att jag ville ha ett startpaketet och att dom är billigare på hemsidan en låda kostar 104 kr på hemsidan och på apoteket så kostar dom 145 kr, allt de här blev 700 något med utan frakt med frakt så blev det 800 något, om jag hade köpt allt de här på apoteket då hade det gott på 1326 kr , men man gör som man själv vill så ;-) ni får ha en trevlig helg kram på er .

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards