elinsahlsten༺♔༻

Inlägg publicerade under kategorin ❤ JULKALENDER 2014

Av Elin - 15 december 2014 10:38




I dagens lucka så handlar det om thebodyshop.se från dofter till body lotion och från body lotion till duschtvål ;-) då tänkte jag föreslå lite julklappar där ifrån som ni kan ge bort till vänner eller familj :-)






Om ni inte ser vad det står så klicka på bilden 








Av Elin - 14 december 2014 11:03

 




I dagens lucka så lägger jag ut lite julmusik på några låtar som iallafall jag tycker är bra :-) 












Av Elin - 13 december 2014 10:07



  



I dagens lucka så handlar det om partykungen, här inne har dom massa roliga julklappar till alla :-) dom har mycket roliga party saker och roliga spel och massa annat, så passa på tycker jag att man ska. 






  




 








Av Elin - 12 december 2014 09:31





I dagens lucka så handlar det om knäck och är sjukt gott (enligt mig) och superduperenkelt att göra! Jag ska göra det snart, men vi har inte sirap eller små formar. Snart ska jag köpa det och då ska jag baka lite knäck.
 
 
 
 
 
 
  
 
 
Ingredienser och utrustning:
 
 
 
 
2 dl strösocker
2 dl ljus sirap
2 dl vispgrädde
Knäckformar
Termometer
Kastrull (det går snabbare med större kastruller, alltså med större bottenyta)
En kanna
 
 
 
 
 
 
 
Gör såhär:
 
 
 
 
1. Blanda socker sirap och vispgrädde i en kastrull, när det börjat koka sänker du värmen.
2. Efter 20-45 min har smeten blivit seg. Du kan använda termometern, den ska visa 122-130 grader.
3. Fördela dem i knäckformar
4. Låt dem stela i rumstemperatur eller kallare
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards