elinsahlsten༺♔༻

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

- Julpyssel.

Av Elin - 17 november 2014 14:46

  


 



Hallå hallå!





Det här är vad jag pysslat med föra veckan på jobbet när  jag hade det tråkigt hehehe. En snölykta gjord av sockerbitar och lite lim. Superenkelt men samtidigt så himla fint!

Jag är så sjukt pepp på julen att jag redan börjat med pyssel! Haha. Jag har alltid älskat allt som har med Jul att göra men i år är jag nog värre än någonsin tror jag!








Det här behöver du för att göra snölyktan:

 

 

 

 

 

Sockerbitar (antalet beror på hur stor du vill ha lyktan)

 

En pappers-tallrik/-assiette

 

Tunn kartong-bit

 

Aluminiumfolie

 

Lim (ej brandfarligt! Är du osäker på limmet kan du ställa ljuset i en liten genomskinlig glaskopp eller skål)

 

Sax

 

bomull

 

Ett värmeljus

 

 

 

 

 

 

Lägg upp sockerbitarna på tallriken för att se ungefär hur stor du vill ha lyktan. Gör den tillräckligt stor så att ljuset inte är för nära sockret. Klipp sedan ut kartongen i en cirkel och lägg om aluminiumfoliet. Limma fast kartongbiten på tallriken. Limma fast sockerbitarna och fortsätt uppåt till du fått lyktan så hög som du vill ha den. När limmet torkat dekorerar du med bomull runt lyktan. Limma fast bomullen om du inte vill att den ska halka runt på tallriken. Lägg i ett värmeljus. Klart!






   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 3 december 2015 13:25


 

Av Elin - 1 december 2015 11:49


Nu så kan ni lyssna på Christmas Radio här på bloggen fram till annandagen :-) ni hittar radion här på sidan av menyn.   ...

Av Elin - 1 december 2015 11:34


    I söndags så va de 1 advent och då hade vi en liten 1 advent firande här hemma :-D då kom min pappa hit på fikade här hemma hos oss och de blev lussekatter och pepparkakor      ...

Av Elin - 1 december 2015 10:06


 

Av Elin - 30 november 2015 12:59

 

                                     

 

                           

NAMN :  Elin

 

FÖDD :  1991

 

BOR :  Göteborg

 

YRKE :  Personlig assistent

 

 

  

 

 

 I den här bloggen kommer ni att få hänga med mig i mitt liv med massa blandade inlägg & bilder     

   

 

  

             

         

 

 

 

 

       

- Sök i bloggen

- Kategorier

- Arkiv

- Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards